گلدان پیازچه و سیر
نوشته شده توسط : hr

گلدان پیازچه و سیر

 
 
    
 
گلدان پیازچه و سیر
در این مطلب نحوه آموزش ساخت گلدان پیازچه و سیر را ارائه میدهیم...
میخواستم برای توی سالاد یا سوپ یا بعضی غذاها دم پیازچه یا سیر تازه داشته باشم از بیرون که میگیرم به نظرم خیلی سبز روشن و خوشرنگ نیستن شایدم مال هوای تهرونه  این بود که این گلدون را درست کردم.
خیلی دوستش دارم هر وقت میخوام به راحتی دم پیازچه یا سیرها را میکنم یک دونش کفاف دو نفر را میده و رشدشم خیلی خوبه مهمترین قسمتش اینه که میشه توی خونه نگهش داشت شما هم اگرطرفدار این چیزا هستین دست به کار بشین .
 
 وسائل زیادی نیاز نداریم یک شیشه نوشابه خانواده من ترجیح دادم سفید باشه چون خیلی به نظرم خوشگلتره تمام ریشه ها را میتونم ببینم .
 مقداری پیازکوچولو یا سیر و مقداری خاک هم احتیاج داریم .پیاز و سیرهای من سرشون جوانه نداشت ولی برای اونائی که خیلی به کار کاشتن گیاهان وارد نیستند حتما توصیه می کنم که پیازها و سیراتون را بذارین یک جای مرطوب تا جوونه بزنه .
از هر خاکی میتونیم استفاده کنیم من از خاک برگ استفاده کردم. سر شیشه نوشابه را می بریم بعد با چاقوی تیز سوراخهائی توی بدنه شیشه نوشابه درست می کنیم بهتره که بین سوراخها حدود 2 سانت فاصله باشه یک ردیف را که سوراخ کردیم میریم ردیف بعدی و سوراخ ها را بین سوراخ های قبلی میزنیم مثل عکسی که گذاشتم .
 
 
  این سوراخها باید به اندازه ای باشه که جوانه پیاز یا سیر به راحتی ازش رد بشه کف شیشه نوشابه هم باید چند تا سوراخ داشته باشه که آب اضافی از اون بیرون بره.
مقداری خاک کف شیشه می ریزیم و بعد پیازها یا سیرها را دونه دونه روی خاک می چینیم و جوونه هر کدوم را از یک سوراخ میدیم بیرون اگر این کار را نکنید و سر پیاز کاملا توی سوراخ و بیرون نباشه همین که شروع به رشد بکنه به سمت بالا میاد و جوونه اون از بالا بیرون میزنه پس دقت کنید که این مهمترین مرحله هست .
 
 
بعد روی لایه اول خاک می ریزیم و دوباره پیاز می چینیم و باز کار قبل را تکرار می کنیم تا شیشه نوشابه پر بشه روی کار هم چند تا پیاز فرو کردم که بالاش هم داشته باشه روی اون را کامل با خاک پر می کنیم .

 
بعد آبش میدیم اگر آب اضافه بهش بدین از ته اون به راحتی خارج میشه پس مسئله گندیدگی هم نداریم . اینم گلدون پیازچه که رشد کرده و آماده بهره برداریه .
 
 
فقط موقع چیدن جوونه ها باید دقت کنید اونائی را که بلندن بچینید وکوچکترین جوونه هر پیاز و یا سیر را نگه داریم تا باز رشد کنه و بلند بشه  توی عکس اونجائی را که قرمز کردم باید چیده بشن و اون وسطی که کوچولوئه باقی بمونه .
 
 
 
این محصول بدست اومده از گلدون در یک بار برداشته مزه اش خیلی عالیه و خیلی هم تردن .
 
 
 
پی نوشت :
معمولا برای کاشت پیازچه در مقدار زیاد از بذر اون استفاده میشه ولی اینجا این پیازها بعد از مدتی به چند تا پیاز تبدیل میشن که کوچولو و سفیدن و همون پیازچه خودمونه قسمت سفید ساقه ها به سمت نوک برگها همون ساقه پیازچه هست که تو عکس با رنگ قرمز نشون داده شده.
 
 
 
http://beautifulideas.blogfa.com/post-198.aspx

 




:: موضوعات مرتبط: سبزیجات و سیفی جات , ,
:: بازدید از این مطلب : 1418
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: